dilluns, 24 de maig del 2021

Homer, una dona?

 Homer, una dona? Ja s’ho han plantejat diversos estudiosos sobretot per l’Odissea on la dona té un protagonisme molt més significatiu que a la Ilíada. Robert Graves va escriure La filla d’Homer on Nausica és qui relata la història d’Ulisses, #stMdOdissea

Fragment de la novel·la:

 La filla d'Homer de Robert Graves:
     “En alterar la trama del Retorn d’Ulisses fent que els meus pretendents (...)servissin d’amants de Penèlope, em vaig haver de protegir d’un possible escàndol. ¿Què passava si algú reconeixi la història i suposava que jo Nausica la irreprotxable, m’havia comportat com una prostituta (...), mentre el pare era fora? De manera que, segons el meu poema, Penèlope s’havia de mantenir fidel a Ulisses durant aquells vint anys.”


 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada