diumenge, 7 d’abril del 2019

A classe amb WhatsApp




A classe amb el WhatsApp, caçant al vol. 
Oportunitats

  Aquest segon trimestre hem llegit, oralment, repartint personatges entre els alumnes, a l’aula “La Casa de Bernarda Alba” de Federico García Lorca. I per tal de conèixer algun text poètic de l’autor, llegeixo la “elegía “Llanto por Ignacio Sánchez Mejías” i comentem el gènere que, de fet,  ja coneixem perquè durant el curs ens hem trobat, llegit i comentat, diversos planys, tres dels quals fan referència a la mort d’un amic:


 Doncs bé, tot llegint-lo remarco la importància del paral·lelisme “A las cinco de la tarde”, la força significativa que pren aquest recurs sobre el moment, l’instant de la mort i el dolor del poeta.
Mentre el llegia i deia aquestes paraules, em vaig recodun poeta de la comarca que va escriure un poema utilitzant el mateix recurs. La temàtica, però, estava relacionada amb  l’atemptat a les Rambles de Barcelona. (a les 5 de la tarda). Els ho explico.

Vaig a cercar el mòbil.📱
Envio un WhatsApp al poeta, per si em pot fer una foto del seu poema (tinc el llibre a casa).
Em respon, al moment.📳
Me l’envia.📶
El projecto.📹
Abans de llegir-lo a l’aula li demano per WhatsApp, també, si ens el pot llegir (té una veu molt potent).
Ens envia l’àudio.📢
L’escoltem 👂 i el llegim 👀amb la imatge que ens ha enviat projectada a la pantalla.👓
Silenci.
Silenci.
Silenci.
😮
👌
👓👓
                                                                     


  👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Aplaudiments!
Aplaudiments ¡
Aplaudiments que els envio per WhatsApp al poeta. Content.😀
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada