dilluns, 16 de març del 2015

SORTIDA AL MUME i a COLLIURE. Literatura i exili.

1 A través de l’enllaç següent, on es veu L’ANY QUE VÀREM FER MACHADO, escriure una crònica de la sortida acompanyada de dues imatges representatives. La millor es penjarà al bloc.

2 Generar estat d’opinió pel bloc, text argumentatiu, breu, amb informació per als que no hi han assistit, sobre la sortida. Directament al bloc, ortografia, cohesió, coherència. Cal signar l’escrit amb nom i cognom i el curs. Les profes validaran l’escrit. (es baixa 1 punt per falta) http://silviacaballeria.blogspot.com.es/2012/03/jornada-dexili-4t-so.html

1. En la meva opinió la visita d’ahir va valdre molt la pena, ja que tant en el museu com al poble de Cotlliure vàrem aprendre moltíssimes coses noves i interessants, sobre l’exili, la Guerra Civil Espanyola i les persones que el van viure. Malgrat el mal temps que ens va fer a Cotlliure, aquesta part del dia va ser la que em va agradar més, ja que el poble és molt bonic i el paisatge em va encantar, era preciós. Si puc, hi tornaré a anar algun dia.

Maria Mesquies. 4tB.

2. la sortida al MUME i la visita a Colliure va ser molt interessant ja que vam poder veure que van passar alguns dels nostres familiars, i comparar-ho amb el que està passant a Síria i tots aquests països que estan en guerra i valorar la sort que tenim de no estar-hi nosaltres.
    L'únic problema va ser el temps que no ens va acompanyar, ja que va ploure, però apart d'això totes les altres coses van està molt bé.

Guillem Font i Prat, 4rt B

3. La sortida que vam fer el museu memorial de l’exili el 17 de Març del 2015, va estar molt bé perquè vam aprendre molt , i no ens va avorrir perquè el museu és molt modern.
    A mi personalment la sortida em va agradar molt perquè a part d’anar el museu vam anar a Cotlliure a veure la tomba d’Antonia Machado, i un cop vam acabar de veure la tomba de Machado, vam tenir una bona estona per dinar i estar amb els amics .

Jefferson Owusu

4. La visita al museu de l'exili va ser molt entretinguda pel fet d'entrar de manera tan específica en un tema i aleshores vam adquirir detalls que no teniem en compte i que eren interessants de conèixer. D'altra banda, els últims minuts es van fer una mica espèssos. Pel que fa a la ruta pel poble de Collioure crec que havia d'haver estat més breu pel fet que vam tardar molta estona fins que no vam arribar al cementiri. Tot i així, el poble era preciós i vam disfrutar molt l'estona lliure.
    Ignasi Ferran

5. La visita a el museu memorial de l’exili i a Coliure va ser molt interessant ja que vam poder aprendre d’una manera més pràtica i visual la vivència dels exiliats espanyols. La guia que ens ens va saber transmetre bastant bé el missatge tant del museu com de la vida de Machado.
    Bernat Serra Giramé 4t B

6. Personalment, la sortida d’ahir em va agradar molt i la vaig trobar profitosa, ja que trobo necessari entendre la història del nostre país.
    A mi, aquest tema m’agrada molt, per tant la visita al MUME em va agradar, sobretot perquè vaig veure documents històrics. Però si he de dir un punt negatiu, és que la guia del museu parlava molt molt fluix i no vaig entendre res del que deia.
    Per l’altre banda , anar a Cotlliure va ser un encert ja que és un poble preciós. Llàstima de la pluja!

Ferran Sagrera.
    4t A

7. Personalment trobo que aquesta sortida va ser una bona oportunitat per conèixer més sobre el nostre passat d’una manera visual i diferent, i per resoldre alguns interrogants que alguna vegada m’havia plantejat. Penso que és una bona idea poder conservar memòries de l’Exili, ja que així tots podem conèixer sobre ell. Vaig trobar interessant sobretot, poder seguir el recorregut que va fer Antonio Machado, a Colliure ja que aquesta era una manera de poder-ho viure en primera persona.

Carla Liébana. 4tA.

8. Crec que aquesta excursió que vàrem fer amb el col•legi Sant Miquel dels Sants el passat dia17 de Març, es bona perquè aprens coses de les persones que van anar a l’exili després de la guerra civil espanyola i concretament, aprendre de l’Antonio Machado, com va viure el seu exili i que li va passar. Crec que es poden aprendre moltes coses d’aquesta excursió i jo recomano a totes les persones que ho vagin a visitar.

Toni Carbonell Duacastella. 4t A.

9. L’excursió del passat dimarts, va ser molt interessant, ja que vam poder dedicar tota la jornada a tractar un gran tema, l’exili. Crec que una gran forma d’aprendre, és de manera visual i didàctica i és així com era el museu, de manera que cerc que vam aprendre molt sobre el tema. Sobre la ruta d’Antonio Machado, no hi trobo cap desperfecte, ja que ens van explicar el més important de la seva vida i vam poder passar per els mateixos llocs que ell havia caminat.

Guillem Parcerisas 4t SO A

10. La visita al museu memorial de l’exili va ser una altre manera didàctica d’aprendre la història d’Espanya. Personalment em va agradar molt ja que era molt visual i vam poder veure fotografies i objectes de l’exili del febrer del 1939 de la Guerra Civil Espanyola. També vaig trobar molt interessant la ruta per Colliure perquè és un poble costaner amb molt d’encant. La part negativa de l’excursió va ser el temps meteorològic, ja que va fer molt mal dia.

Andrea Corominas
    4rt-A

11. En la visita al Museu Memorial de l’Exili i l’escapada a Colliure , vaig poder aprendre moltes coses. Vaig poder reflexionar i entendre sobre l’esforç sobre humà i la por que van haver de passar moltes persones. És una experiència inoblidable i amb uns paisatges meravellosos.

Aina Vallbona

12. Jo penso que va ser un encert, poder fer aquesta visita en un lloc on hi ha tantes històries i curiositats , anar a la tomba de Machado, i poder fer l’última ruta que ell va fer no té preu. El museu va estar molt bé, ja que tot s’entenia molt bé amb tantes imatges, que ensenyaven coses que amb paraules no es poden explicar.
    La meva valoració sobre la sortida és molt satisfactòria, i la trobo molt enriquidora.

Nil Nogué Ges
    4t. A ESO

13. En la meva franca opinió, trobo que la sortida ha estat molt encertada i profitosa, principalment perquè crec que sempre és bo aprendre una mica més sobre la història del teu propi país, sobretot si aquests fets són de tal importancia com ho foren la Guerra Civil Espanyola i posteriorment l'exili dels més de 500000 republicans que em poc més d'una maleta i la família deixaren enrere casa seva.

Adrià Mas
    4t A

14. Ahir vam anar a visitar el MUME, per conèixer i acabar d'assolir alguns conceptes que havíem après els dies anteriors de fer la sortida. Em va semblar bona idea anar al museu juntament amb una guia, perquè llavors ens acompanyaria a la població de Cotlliure a visitar i a fer una mica de ruta per la ciutat, en la que va morir el conegut Antonio Machado, llavors varem visitar la seva tomba i li varem fer un petit homenatge.
    En definitiva recomano fer la sortida als pròxims cursos.

Mireia Cortés Medina
    4t. B

15. Penso que va ser una bona sortida, primerament en el museu vam poder ampliar els nostres coneixements de com va ser l'exili, ja que vam observar fotografies que mostraven el patiment de les persones que ho van viure i també podíem escoltar testimonis personals de gent que havia viscut la guerra i hi havia sobreviscut. La part que em va agradar més va ser més tard, a l'estada a Colliure, ja que el poble era molt bonic i ens van explicar com va ser la vida d'Antonio Machado a partir dels llocs i carrers on ell hi havia passat. Crec que és una sortida positiva i que els alumnes de les següents generacions hi haurien de participar.