dimarts, 14 de gener del 2014
LA REALITAT AUGMENTADA - RA- A LA LITERATURA. PROPOSTA I REPTE
Voleu aventurar-vos a provar la RA? Des de la matèria de llengua i literatura catalana us proposem un repte: (en principi està pensat per als alumnes de 1r de Btx, però els de 4t també hi podeu participar).
Si en voleu conèixer els detalls cliqueu aquí:
dimarts, 24 de desembre del 2013
dijous, 19 de desembre del 2013
Nadala col.laborativa Escoles Tr@ms 2013-
NADALA COL.LABORATIVA DE LES ESCOLES DE LA FUNDACIÓ TR@MS, els nostres representants són els alumnes de 3r C de SO.
dilluns, 16 de desembre del 2013
dimarts, 3 de desembre del 2013
dijous, 14 de novembre del 2013
diumenge, 10 de novembre del 2013
HOMENATGE A MIQUEL MARTÍ I POL- 10 anys després de la seva mort
Què hi ha millor, per homenatjar un poeta, que llegir i escoltar els seus versos?
Demà, dia 11 de novembre, farà 10 anys de la mort de Miquel Martí i Pol, i, des de totes les classes de SO del col.legi hi dedicarem uns minuts per escoltar i llegir els seus poemes.
Aquí teniu un poema, molt oportú:
"Un dia seré mort" del llibre Les paraules al vent (1954)
Demà, dia 11 de novembre, farà 10 anys de la mort de Miquel Martí i Pol, i, des de totes les classes de SO del col.legi hi dedicarem uns minuts per escoltar i llegir els seus poemes.
Aquí teniu un poema, molt oportú:
"Un dia seré mort" del llibre Les paraules al vent (1954)
Un
dia seré mort
Un dia seré mort
i encara serà tarda
en la pau dels camins,
en els sembrats verdíssims,
en els ocells i en l’aire
quietament amic,
i en el pas d'aquells homes
que desconec i estimo.
Un dia seré mort
i encara serà tarda
en els ulls de la dona
que s'apropa i em besa,
en la música antiga
de qualsevol tonada,
o, encara, en un objecte,
el més íntim i car,
o potser en els meus versos.
Digueu-me quin prodigi
fa la tarda tan dolça
i tan intensa alhora,
i a quin prat o quin núvol
he d'adscriure el meu goig,
perquè em sé perdurable
en les coses que em volten,
i sé que algú, en el temps,
servarà el meu record.
(Del llibre Paraules al vent, 1954)
Un dia seré mort
i encara serà tarda
en la pau dels camins,
en els sembrats verdíssims,
en els ocells i en l’aire
quietament amic,
i en el pas d'aquells homes
que desconec i estimo.
Un dia seré mort
i encara serà tarda
en els ulls de la dona
que s'apropa i em besa,
en la música antiga
de qualsevol tonada,
o, encara, en un objecte,
el més íntim i car,
o potser en els meus versos.
Digueu-me quin prodigi
fa la tarda tan dolça
i tan intensa alhora,
i a quin prat o quin núvol
he d'adscriure el meu goig,
perquè em sé perdurable
en les coses que em volten,
i sé que algú, en el temps,
servarà el meu record.
(Del llibre Paraules al vent, 1954)
dilluns, 7 d’octubre del 2013
ASSAIG DE LECTURA POEMA BERTOLT BRECHT
Preparant enregistrament en vídeo, primer provem gravant a classe només la veu:
(Encara ens queda molt per perfeccionar, oi?)
dimecres, 11 de setembre del 2013
BENVINGUDA al nou curs 2013-2014
Benvinguts i benvigudes al nou curs, aquest bloc serà el punt de trobada de la matèria de literatura catalana i castellana durant aquest curs.
Els alumnes de 4t SO, heu de saber que tenim un repte important. En motiu de la celebració del tricentenari de l'onze de setembre, es posa en marxa un projecte interdisciplinar amb la matèria de socials. Això vol dir que, bona part d'aquest primer trimestre, llegirem textos literaris, documents històrics i sobretot treballarem, en equips, projectes ben diversos: produccions de vídeo, còmics, lectures i enregistraments de textos, treballs amb xarxes socials, amb realitat augmentada, escriurem, inventarem històries, etc....
Per cert, segur que heu sentit a parlar del llibre VICTUS d'Albert Sánchez Piñol, coneixeu gent que l'hagi llegit? pares, amics, etc...pot ser l'heu vist per casa. Feu-nos arribar les opinions a través del bloc, obrirem aviat un post sobre aquest llibre. I no cal dir que tos aquells/es que us agrada llegir us hi podeu aventurar! Una experiència que ens enriqueix com a lectors i que ens ajuda a conèixer més sobre la nostra història. Feu-nos-ho saber i en parlarem, segur que us sorprendrà!
Els alumnes de 1r Btx, malgrat només tenir dues hores, ens aventurarem en un projecte de poesia visual, amb una sortida a BCN amb geolocalització, creació de poemes visuals, lectures i audicions, exposicions, creació de vídeos, teatre, eines 2.0 i treballs amb xarxes socials, etc...
Podeu veure treballs dels altres cursos a: http://www.tmiquebrossa.blogspot.com.es/
Les professores de literatura us desitgem
UN BON CURS!!
Els alumnes de 4t SO, heu de saber que tenim un repte important. En motiu de la celebració del tricentenari de l'onze de setembre, es posa en marxa un projecte interdisciplinar amb la matèria de socials. Això vol dir que, bona part d'aquest primer trimestre, llegirem textos literaris, documents històrics i sobretot treballarem, en equips, projectes ben diversos: produccions de vídeo, còmics, lectures i enregistraments de textos, treballs amb xarxes socials, amb realitat augmentada, escriurem, inventarem històries, etc....
Aquí teniu un petit trailer sobre BARCELONA 1714, una pel.lícula d'intriga, d'amor i d'acció protagonitzada per Agnès, una noia jove que viu amb la seva família, a Barcelona. Ella ens mostrarà la seva lluita diària per a poder sobreviure, quan ja s'estan esgotant tots els recursos i sembla que la ciutat no podrà aguantar gaire més. Agnès haurà d'aprendre a reconèixer aquells que la poden ajudar. Estarem pendents de l'estrena!
(més informació sobre la pel.lícula: http://www.barcelona1714.cat/web/catala/
Per cert, segur que heu sentit a parlar del llibre VICTUS d'Albert Sánchez Piñol, coneixeu gent que l'hagi llegit? pares, amics, etc...pot ser l'heu vist per casa. Feu-nos arribar les opinions a través del bloc, obrirem aviat un post sobre aquest llibre. I no cal dir que tos aquells/es que us agrada llegir us hi podeu aventurar! Una experiència que ens enriqueix com a lectors i que ens ajuda a conèixer més sobre la nostra història. Feu-nos-ho saber i en parlarem, segur que us sorprendrà!
Els alumnes de 1r Btx, malgrat només tenir dues hores, ens aventurarem en un projecte de poesia visual, amb una sortida a BCN amb geolocalització, creació de poemes visuals, lectures i audicions, exposicions, creació de vídeos, teatre, eines 2.0 i treballs amb xarxes socials, etc...
Podeu veure treballs dels altres cursos a: http://www.tmiquebrossa.blogspot.com.es/
Les professores de literatura us desitgem
UN BON CURS!!
Sílvia Caballeria i Carme Codina
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
