dimarts, 14 de gener del 2014

LA REALITAT AUGMENTADA - RA- A LA LITERATURA. PROPOSTA I REPTE


      Voleu aventurar-vos a provar la RA? Des de la matèria de llengua i literatura catalana us proposem un repte:  (en principi està pensat per als alumnes de 1r de Btx, però els de 4t també hi podeu participar). 

                 Si en voleu conèixer els detalls cliqueu aquí: 







dimarts, 24 de desembre del 2013

dijous, 19 de desembre del 2013

Nadala col.laborativa Escoles Tr@ms 2013-

NADALA COL.LABORATIVA DE LES ESCOLES DE LA FUNDACIÓ TR@MS, els nostres representants són els alumnes de 3r C de SO.

diumenge, 10 de novembre del 2013

HOMENATGE A MIQUEL MARTÍ I POL- 10 anys després de la seva mort

Què hi ha millor, per homenatjar un poeta, que llegir i escoltar els seus versos?
Demà, dia 11 de novembre, farà 10 anys de la mort de Miquel Martí i Pol, i, des de totes les classes de SO del col.legi hi dedicarem uns minuts per escoltar i llegir els seus poemes.

Aquí teniu un poema, molt oportú:
 "Un dia seré mort" del llibre Les paraules al vent (1954)




Un dia seré mort 

Un dia seré mort 
i encara serà tarda 
en la pau dels camins, 
en els sembrats verdíssims, 
en els ocells i en l’aire 
quietament amic, 
i en el pas d'aquells homes 
que desconec i estimo. 
Un dia seré mort 
i encara serà tarda 
en els ulls de la dona 
que s'apropa i em besa, 
en la música antiga 
de qualsevol tonada, 
o, encara, en un objecte, 
el més íntim i car, 
o potser en els meus versos. 
Digueu-me quin prodigi 
fa la tarda tan dolça 
i tan intensa alhora, 
i a quin prat o quin núvol 
he d'adscriure el meu goig, 
perquè em sé perdurable 
en les coses que em volten, 
i sé que algú, en el temps, 
servarà el meu record. 

(Del llibre Paraules al vent, 1954

dilluns, 7 d’octubre del 2013

ASSAIG DE LECTURA POEMA BERTOLT BRECHT

Preparant enregistrament en vídeo, primer provem gravant a classe només la veu: (Encara ens queda molt per perfeccionar, oi?)

dimecres, 11 de setembre del 2013

BENVINGUDA al nou curs 2013-2014

           Benvinguts i benvigudes al nou curs, aquest bloc serà el punt de trobada de la matèria de literatura catalana i castellana durant aquest curs.
          Els alumnes de 4t SO, heu de saber que tenim un repte important. En motiu de la celebració del tricentenari de l'onze de setembre, es posa en marxa un projecte interdisciplinar amb la matèria de socials. Això vol dir que, bona part d'aquest primer trimestre, llegirem textos literaris, documents històrics i sobretot treballarem, en equips, projectes ben diversos: produccions de vídeo, còmics, lectures i enregistraments de textos, treballs amb xarxes socials, amb realitat augmentada, escriurem, inventarem històries, etc....

     Aquí teniu un petit trailer sobre  BARCELONA 1714, una pel.lícula d'intriga, d'amor i d'acció protagonitzada per Agnès, una noia jove que viu amb la seva família, a Barcelona. Ella ens mostrarà la seva lluita diària per a poder sobreviure, quan ja s'estan esgotant tots els recursos i sembla que la ciutat no podrà aguantar gaire més. Agnès haurà d'aprendre a reconèixer aquells que la poden ajudar. Estarem pendents de l'estrena!


(més informació sobre la pel.lícula: http://www.barcelona1714.cat/web/catala/

Per cert, segur que heu sentit a parlar del llibre VICTUS d'Albert Sánchez Piñol, coneixeu gent que l'hagi llegit? pares, amics, etc...pot ser l'heu vist per casa. Feu-nos arribar les opinions a través del bloc, obrirem aviat un post sobre aquest llibre. I no cal dir que tos aquells/es  que us agrada llegir us hi podeu aventurar! Una experiència que ens enriqueix com a lectors i que ens ajuda a conèixer més sobre la nostra història. Feu-nos-ho saber i en parlarem, segur que us sorprendrà!

         Els alumnes de 1r Btx, malgrat només tenir dues hores, ens aventurarem en un projecte de poesia visual, amb una sortida a BCN amb geolocalització, creació de poemes visuals, lectures i audicions, exposicions, creació de vídeos, teatre,  eines 2.0 i treballs amb xarxes socials, etc...
Podeu veure treballs dels altres cursos a: http://www.tmiquebrossa.blogspot.com.es/

                            Les professores de literatura us desitgem 
                                       UN BON CURS!!
Sílvia Caballeria i Carme Codina