divendres, 4 de juny de 2010

EL VIOLÍ D'AUSWICHZ amb eines web 2.0-

1.- CONTEXTUALITZACIÓ (CITES I DOCUMENTACIÓ)
Laura Benito, Andreu Badia, Oriol Casanova 4t A SO
2.- LES CITACIONS LITERÀRIES AL VIOLÍ D'AUSWICHZ
Clàudia Terns i Anna Mundó 4t B SO

(dins el glògster hi ha un power-point)

Cristina Salvans i Núria de Rocafiguera 4t C


3.- LA MÚSICA
Bet Puigdesens i Laia Moral- 4t A
(dins del glògster hi ha audios de música i veu i més glògsters)
4.-BIOGRAFIA DE Ma.ÀNGELS ANGLADA
Línia cronològica :xtimeline i glògster per als premis

S.Maso, F.Cardeña, J.Saniger 4t B

http://www.xtimeline.com/timeline/Maria-Angels-Anglada
C.Abeyà i X.Parareda

5.- Còmic amb l'eina Bitstrips de Maria Espinosa Georgina Garcia



I per acabar un esquema argumental de la novel.la, amb CMAPSTOOLS: (PRÒXIMAMENT)


16 comentaris:

  1. Treballar amb les eines web 2.0 creiem que és una molt bona manera de poder presentar treballs d’una forma més interactiva i dinàmica ja que facilita la comprensió del contingut. Per això, a nivell de classe, pensem que ha funcionat molt bé; això s’ha vist en l’atenció de la resta dels alumnes mentre un grup presentava el seu projecte, i també durant el procés d’elaboració i a conseqüència els resultats obtinguts.
    A més, també és una manera de treballar col•lectivament amb els companys de la classe ja que per exemple, si tu utilitzaves una eina que no havies fet servir mat, i algú altre ja havia fet servir, et podia ajudar i donar consells per un millor ús d’aquesta eina.
    Tot i així, també s’ha de dir que presenten algunes limitacions, com per exemple l’accentuació de les paraules o la manca de recursos en les eines del còmic, i comporten molta feina.

    Anna Mundó i Ariadna Poblet

    ResponElimina
  2. Crec que utilitzar les eines 2.0 és una manera de treballar diferent a la que tots estem acostumats a treballar. Per això, crec que són útils per tal de treballar-hi, però també comporten desavantatges. Jo principalment em quedo amb els problemes que causa, ja que molts cops tardes més a realitzar un treball per intentar aprendre a utilitzar-les que a fer-ne el contingut. Però també crec que s’ha de tenir en compte que un cop les has utilitzat el resultat obtingut és satisfactori, tant a nivell de treball com personal.
    En conclusió, la meva opinió sobre les webs 2.0 no és gaire bona però tot hi així considero que són utils, sobretot per la gent que ja les domina!

    ResponElimina
  3. Des del nostre punt de vista, treballar amb les eines web 2.0 ha estat una bona experiència ja que utilitzar el “prezi”, en el nostre cas, ens ha facilitat la presentació tant oral com escrita. Les altres eines que han utilitzat els nostres companys han fet possible que la comprensió dels temes que ells treballaven fos més ràpida i més fàcil i l’explicació fos més amena.

    Clàudia Autonell i Elisabet Serra
    4tB

    ResponElimina
  4. Segons la nostra opinió, treballar la literatura amb eines web 2.0, ens ha semblat una manera amena d’aprendre el temari.
    Ens hem ajudat els uns als altres, i així, cooperant com un equip.
    Hem obtingut un gran coneixement sobre la manipulació de les eines web 2.0.
    Han sigut una gran ajuda per les presentacions orals.
    El fet de que siguin aplicacions penjades a internet, ens han permès fer-ne ús a qualsevol hora i des de qualsevol lloc.


    Maria Espinosa i Georgina Garcia

    ResponElimina
  5. Nosaltres creiem que aquestes eines 2.0 són molt útils ja que funcionen molt bé. És una bona manera per fer treballs d'aquest tipus.
    Nosaltres hem fet servir l'eina de prezi, que ens ha servit per a fer un esquema de l'argument i els personatges. És una eina que va força bé ja que és bastan entenedora tant a l'hora de trballar com a l'hora d'exposar.

    ResponElimina
  6. Els treballs que hem realitzat durant aquest curs amb eines web 2.0, ens han servit per aprendre a treballar d’una forma diferent, pel que fa al contingut, s’havia de resumir i després quan s’exposava el treball s’havia d’explicar més àmpliament ja que les persones no el podien llegir ja que el treball era un resum. També ens ha estat molt més còmoda treballar amb eines web 2.0 ja que a les classes els treballs no s’havien de guardar ja que es quedaven guardats a la xarxa i així no tenies el problema que si et deixaves la memòria USB, no podies treballar.

    Sergi Orra i Eduard Sayós 4rt B

    ResponElimina
  7. Des de el meu punt de vist crec que treballar amb eines web 2.0 és una manera d’aprendre diferent ja que està més il•lustrat que en un llibre i per això crec que hi parem més atenció segurament perquè és més amè.
    SERGI MASÓ

    ResponElimina
  8. Les eines web 2.0.
    Personalment, creiem que és una forma d’aprendre més col•lectivament, i tothom comparteix les seves tècniques amb els altres companys ajudant-se a elaborar els diferents treballs.
    Pensem, que aquesta forma d’exposar la feina, no varia gaire respecte, les presentacions amb Power Point, ja que s’elabora una presentació escrita i es presenta igualment de forma oral.

    ResponElimina
  9. Durant aquest curs, hem pogut a partir de diferents treballs, utilitzar les eines web 2.0 per així realitzar diferents presentacions i també facilitar la comprensió de la literatura per exemple o un llibre com el Violí D'Auschwitz.

    De web 2.0, podem veure que hi ha de diferents. Si vols crear una biografia, pots fer servir "xtimeline", ja que et permet construir una línia cronològica. També hi trobem el "glogster", que és com pòster però interactiu que et permet modificar-lo, posa-hi àudios, vídeos, links, i sobretot molta informació sobre el tema que estàs realitzant.
    I n'hi trobem d'altres com el Prezi, que és un mapa conceptual, el còmic, el Cmaps Tools entre d'altres.

    Respecte la nostre opinió, pensem que aquestes eines són molt positives perquè et faciliten la comprensió d'un tema, i fan que l'explicació sigui més entretinguda i et permet ampliar els teus coneixements informàtics.

    Estem molt contentes amb el resultat d'aquestes web 2.0 perquè a més, mai hem tingut cap problema amb elles
    Marta Torres i Clàudia Terns.

    ResponElimina
  10. Segons el que jo he experimentat, aquestes eines, són de gran ajuda per fer els treballs, ja que son unes eines virtuals que et facilita la presentació oral, i també la elaboració. També és una font que té molts recursos, des de poder penjar vídeos, fins a penjar-hi enregistraments teus.

    Ferran Cardeña


    Jo també estic d’acord amb en Ferran, ja que amb aquestes eines, encara que són difícils de fer anar al principi, però un cop els saps fer anar et resulten molt útils i eficaços, com per exemple en el meu cas, el programa que he fet servir m’ha facilitat molt la elaboració del còmic.

    Sergi Mercader

    ResponElimina
  11. Des del meu punt de vista, crec que les eines we2.0 ens han ajudat a realitzar una forma de treball molt diferent a la de les classes.
    Gràcies a aquestes em après noves maneres de presentar o realitzar exposicions orals, les quals crec que son més eficaces a la hora de aprendre ja que la gent mostra més interès. En aquestes també em après a resumir millor el contingut del que volem explica. Oriol

    ResponElimina
  12. Crec que l’ús d’eines bloc 2.0 ha set molt interessant en l’àmbit de treball en grup.
    Perquè si un grup li toca per exemple fer Prezi i no se n’acaba de sortir i a la classe hi ha alguna altre persona que en sap, ens ajudem tots junts i col•laborem.
    Des del meu punt de vista ha set un treball molt divertit i entretingut que hem pogut fer en les hores lectives.

    IKER REINA

    ResponElimina
  13. Crec que ha estat del tot adequat incorporar els mitjans digitals a l'aula de literatura. Sóc partidària de la creació de treballs amb eines web 2.0, ja que ofereixen recursos molt aprofitables per dissenyar-los, recursos que amb dificultat podríem fer servir en un suport normal i corrent, com una cartolina, per exemple. Són eines intuïtives, que usades amb originalitat donen un resultat molt, molt bo. Pel que fa el contingut dels treballs, crec que no depèn massa del suport que es faci servir, sinó de com de clares tenen les idees els intetgrants del grup. Podem dir que les eines digitals ajuden a organitzar aquestes idees més bé.

    Neus García, 4rt B

    ResponElimina
  14. La nostra opinió sobre les eines 2.0 per fer treballs de literatura és positiva, tot i que la majoria de vegades, suposen moltes complicacions a l’hora de realitzar el treball ja que anteriorment no les havíem utilitzat. Però també han suposat grans problemes ja que no s’hi poden posar accents, i a l’hora de comprendre resulta bastant difícil ja que es troba en el llenguatge d’anglès, i això comporta una dedicació especial. Però els problemes de més serietat són que hi ha un espai molt reduït per posar-hi informació, i en algunes eines queda desorganitzat. Tot i això és positiu ja que sempre és bo aprendre noves maneres de treballar, ha fomentat la cooperació entre grups i no cal descarregar-te els programes al teu ordinador, només cal tenir internet.

    ResponElimina
  15. Jo crec que treballar amb les Eines Web 2.0 ha estat una bona experiència, tant en el treball del Violí d'Auschwitz com en els que vam fer anteriorment. És una altra manera de fer treballs, més didàctica potser, que permet explicar el contingut d’una manera més directa. T’ofereixen uns recursos que, en funció del treball que hagis de fer, poden ser molt útils. Per exemple, en el cas del treball que ha fet el meu grup, la música en l’obra, l’eina GLOGSTER ens ha permès posar fragments de les obres musicals just al costat de la teoria, fet que facilita molt la comprensió de la persona que es mira el treball. Per als que fem el treball també és molt més fàcil, ja que a l’hora de fer les presentacions tot és molt més ràpid.
    Personalment, crec que el fet de fer servir les Eines Web 2.0 ha estat positiu per a tothom, ja que en sentir les altres presentacions, el fet de tenir un suport visual (i en molts casos també d’àudio) clarifica les idees. Aquest fet també és possible en programes coneguts per tothom, com el Power-point, però el fet que les Eines Web 2.0 siguin accessibles des d’Internet també és millor a l’hora de accedir-hi per estudiar.
    Amb tot, és cert que presenten alguns problemes, com ara el fet que si no tens internet, en el cas del glogster, no pots obrir el treball. En el nostre cas en concret també hem tingut l’inconvenient que, no sabem perquè, en alguns casos (suposem que quan la xarxa està molt saturada) no es veuen alguns dels elements del Glog.
    De totes maneres, crec que el més important és que les Eines Web 2.0 ens han permès fer uns treballs molt vius visualment i més fàcils d’entendre, cosa que és molt positiva per a estudiar.

    Marta Montpeyó

    ResponElimina
  16. Hola, estic contenta que us hagi agradat treballar amb aquestes eines. Per a mi també ha estat una bona experiència, sobretot quan m'he adonat del potencial i de la capacitat d'organització cooperativa que teniu. Heu fet treballs molt bons i no només a nivell formal sinó també a nivell de contingut. Sense adonar-vos heu hagut d'aprofundir en el contingut i heu après més del que us penseu.
    Un dels punts negatius que alguns de vosaltres feu constar és la dificultat d'aprendre una eina web 2.0. Jo crec que no és un punt negatiu sinó que només és un obstacle que supereu amb esforç i constància o simplement demanant ajuda entre vosaltres (aprenentatge compartit). A més, una vegada s'ha entès la mecància d'una eina ja es podrà fer servir amb més facilitat. També permet que us relacioneu més entre vosaltres, perquè uns apreneu dels altres, aquest intercanvi de coneixements, és bo.
    Bé paro el rotllo, que sinó semblarà una classe magistral.

    ResponElimina