dimarts, 23 de febrer del 2010

SOMNI D'UNA NIT D'ESTIU (amb eines Web 2.0) DE W.SHAKESPEARE

TEMES significatius A L'OBRA

  • L'AMOR (Glogster) Marta Montpeyó, Neus Garcia i Olga Casacuberta
  • LA FANTASIA (Glogster) Clàudia Autonell, Georgina García i Maria Espinosa
  • LA MITOLOGIA (MIND42) Marta Torres i Ariadna Poblet
BIOGRAFIA DE SHAKESPEARE

  •  VIDA (Xtimeline) Laia Moral
Episodi DE L'OBRA

COMIC d'un episodi de l'obra: Quan Demetri rebutja cruelment Helena. Eduard Urgell i Marta Quintanas

59 comentaris:

  1. Respecte a les eines web 2.0, crec que són unes eines impresionants, ja que et permeten molta llibertat sense tenir uns àmplis coneixements pel que fa a la informàtica.
    Tant sols hi veig un parell de problemes en aquesta web: el primer es que aquestes webs, la majoria estan amb anglès, i no tenen més idiomes a elegir. Jo crec que aquest és un error bastant greu, ja que si no en saps d'anglès, per molt que et sigui fàcil manejar la eina, no ho podràs fer per l'idioma.
    L'altre error, aquest no tant greu, és que un cop tens tot el treball: 1- es té de publicar, i 2- no te'l pots descarregar ni res, i el tens de veure sempre amb conexió a internet.
    A part d'aquests problemes, crec que són impresionants i super manejables.


    Carles Abeyà.
    4tA

    ResponElimina
  2. Crec que les eines web 2.0 són unes eines molt interessants i ha estat bé utilitzar-les al treball del llibre ‘Somni d’una nit d’Estiu. Tot i així, en el mapa conceptual, era una mica difícil de penjar les fotos, fins que no en tenies pràctica.

    Fent referència al comentari d’en Carles, estic d’acord amb el que diu que et permeten fer moltes coses, tot i no saber gaire d’informàtica. Vull afegir també, que un dels problemes que tenen les eines web 2.0 és que siguin en anglès, la pega no és que no entenguis el què vol dir cada icona, sinó que comporta que, per exemple, el glògster no admet els accents.
    No estic d’acord en el que diu ell sobre internet, ja que jo penso que és un punt a favor, perquè es va guardant sol i si mai et passa res amb l’ordinador o amb el pen-drive, a la xarxa segur que no ho perds i hi pots arribar des de qualsevol lloc.


    Arola Rial 4A

    ResponElimina
  3. Si trobeu la manera de guardar amb PDF els treballs que s'han fet amb les eines web 2.0 feu-nos-ho saber. (hi haurà un dolç premi o- )

    ResponElimina
  4. Jo també crec que les eines que hem fet servir per al treball són un gran descobriment ja que, com han dit els companys, et permeten fer treballs bonics i convincents i presentacions més amenes i entenedores sense massa complicació.
    De totes maneres, sí que és veritat que presenten alguns problemes, almenys el glogster, que és l’eina que he fet servir jo. Estic d’acord amb l’Arola en el problema dels accents i l’anglès, perquè dificulta tant l’escriptura com la interpretació un cop està acabat.
    Un altre defecte que trobo són les plantilles d’escriptura, que tenen formes i mides molt concretes i no pots adaptar-les a la mida del text, ni tampoc et deixa fer negretes, cursives, etc., per destacar les coses més importants. L’altra cosa és que no et deixa copiar el que escrius i llavors enganxar-ho en un altre lloc, així que si t’equivoques de mida ho has de tornar a escriure tot.
    De totes maneres els dissenys són molt bonics i té moltes opcions que compensen això, com el fet de poder-ho posar tot en un tall de veu, els vídeos, éssers animats per decorar, ...
    Pel que fa a la visualització del treball, que s’ha de fer per Internet, també crec que està bé que no necessitis guardar-lo fora d’Internet, però és un problema a l’hora de fer-lo i publicar-lo, perquè si el servidor va lent és una mica pesat
    Tot i això valoro molt positivament aquest treball i la manera de fer-lo, perquè personalment m’ha agradat l’argument de llibre i la manera d’enfocar els treballs. Finalment, trobo que el fet de mirar una pel•lícula basada en el llibre és una excel•lent manera de tancar el treball perquè ens quedi tot ben clar.

    Marta Montpeyó
    4t B

    ResponElimina
  5. Crec que les eines 2.0 són un gran recurs a l'hora d0interaccionar amb tota la classe i una manera més comoda i àgil de treballar perquè trobo que quan fas servir una eina 2.0 no et fa tanta mandra fer el treball perquè has de pensar com fer-ho i has de pensar com quedarà la presentació i, com han dit anteriorment els treballs queden més esteticament bé.
    L'eina que he fet servir jo, el mind42, no m'ha presentat cap problema a l'hora de fer-la servir ni tampoc fer el còmic i es que m'ha agradat fer servir les eines 2.0 per treballar Shakespeare. Però com ha dit en Carles, no te les pots descarregar ni res i això comporta problemes per si el vols penjar o per si a l'hora de presentar el treball hi han problemes de connexió a l'internet.

    Pel que fa a Somnis d'una nit d'estiu, m0ha agradat treballar una obra de Shakespeare ja que durant segles se n'està parlant d'ell i no havia llegit mai una obra d'ell fins ara però m'hagués agradat més treballar una obra més famosa com Hamlet. Però també cal afegir que aquesta obra m'ha agradat molt, sobretot el to humorístic. Per el que fa a la película, m'ha sobtat l'ambient d'Atenes, Atenes me l'imaginava més grega, amb els personatges amb túniques blanques i llarges i amb palaus d'aquells de marbre, però en general està molt bé i m'està agradant molt.

    Marta Quintanas 4t C

    ResponElimina
  6. La meva opinió sobre les eines que hem utilitzat és que són de molta utilitat. En el meu cas vam fer servir la línia cronològica (XTIMELINE) i només vam tenir un problema ja que no vam trobar la forma de publicar-la, suposem que es publicava per ella mateixa. El que fa referència a les altres eines com han dit molt be els altres companys i vaig poder veure a les presentacions si que tenien algun problema com podia ser els accents o l'idioma, tot i això crec que són molt interessants per utilitzar en un futur per fer treballs i presentacions orals. Pel que fa a que no es poden guardar fora d’internet crec que té les seves coses positives i negatives com diuen els companys. Un positiva és que si de cop es para l'internet el treball el tens guardat i no perds el que estaves fent, per contra una negativa és que si no et va l'internet no hi pots accedir i per tant treballar.
    El que fa referència al llibre no m'ha agradat gaire ja que no el vaig entendre del tot el seu contingut quan el llegíem i vaig haver d'esperar a algunes exposicions orals per acabar de comprendre la part que amb faltava.
    Per finalitzar la pel•lícula ha estat un bon complement visual per completar el treball sobre Shakespeare.

    Eduard Sayós
    4t B

    ResponElimina
  7. Des del meu punt de vista, l’obra de Shakespeare està força bé to i que no l’hem comentat molt a classe, penso que era força fàcil d’entendre. També ens dóna una visió molt detallada de com eren els coses en aquella època i coneixem una mica més la història del món.
    També cal destacar que la pel•lícula era molt igual al llibre i crec que això és un avantatge, perquè sinó et pots endur alguna decepció i personalment no s’ha donat el cas. La pel•lícula permet veure molt clarament la personalitat de cada personatge i donar a entendre perquè fan el que fan.
    Personalment crec que les eines web 2.0 són molt bones i ens han ajudat a poder crear treballs molt interessants. Aquestes eines ajuden a que la presentació oral sigui molt més lleugera, no són com un simple Power Point que només veus passar diapositives, sinó que permet ficar-hi més creativitat, crear enllaços entre pàgines i donar el públic una nova visió de la que està acostumat.
    Ens general penso que ha estat un bon treball, ja que cada una de les tres coses que hem treballat complementava les altres.

    ((Pel que fa referència a guardar el treball en PDF no he descobert cap manera de fer-ho però si que es poden fer dues coses.
    La primera és que, per exemple amb el Glogster, un com el ten obert prems amb el botó dret dl ratolí i fas clic a “Share Glog” i des d’aquí el pots penjar directament a diferents pàgines molt conegudes avui en dia com és ara el Facebook, Google, MySpace, Twitter..etc
    La segona és que, també prement el botó dret obre el Glogster, però després fen clic sobre “FullScreen” veiem el Glosgter en pantalla completa, un cop el tenim així fem clic a la tecla del teclat on ens diu “Impr Pant”. Seguidament obrim el programa Paint amb una nova fulla en blanc, fem clic sobre el botó de seleccionar que ens surt a la barra d’eines del programa i després sobre el requadre blanc fem botó dret y enganxar. Per últim guardem l’arxiu com a jpg.
    D’aquesta manera tan senzilla podem obtenir el Glogter en jpg.))

    Eva Bosch Bosch
    4rt B

    ResponElimina
  8. Aquest treball realitzat amb eines web 2.0, crec que ha estat una bona forma per a aprofundir en el llibre "Somni d'una nit d'estiu". El nostre grup hem utilitzat el Glògster, una eina molt útil ja que fa que la presentació sigui molt mes alegre i fàcil de explicar, ja que pots crear el teu propi disseny del pòster. Personalment, m'ha agradat molt treballar l'apartat de la fantasia segons Shakespeare, perquè pots comparar el teatre isabelí amb altres fenòmens literaris que han estat trascendentals, i que que molt possiblement, no havíem estudiat abans.
    De cara a la pel·lícula, estic d'acord amb la Marta: ha estat molt correcte mirar-la durant les classes, ja que si ens havia quedat algun dubte ha estat possible aclarar-lo.


    Maria Espinosa
    4t B

    ResponElimina
  9. Abans de llegir-me el llibre, vaig dubtar de si podria o no ser atraient per mi, ja que personalment, mai m’han agradat molt les històries on hi apareixen esperits i fades, i a més a més només calia llegir-ne un fragment per veure que no seria molt fàcil d’entendre. Però va ser llegir-ne la introducció i començar a rebre una gran quantitat d’informació, que vaig assimilar bastant bé, i ràpidament vaig entrar en la trama del llibre i no vaig poder desenganxar-me’n, i mira si és curiós, que al final els trossos que més m’han agradat són els filtres amorosos d’Oberon, i els errors de Puck, que són els que han fet que la trama argumental es compliqués encara més amb escenes molt divertides.
    Pel que fa al treball amb les eines web 2.0 estic totalment d’acord amb en Carles, ja que el que ens va passar a nosaltres, va ser que durant les classes vam aprofitar molt per fer la recollida de tota la informació, tant del llibre com les eines que ens vas facilitar tu d’Internet, però durant el cap de setmana no teníem connexió a Internet i no vam poder treballar amb l’Xtimeline. Tot i així, tal com diu l’Arola, tenir-ho a Internet va molt bé perquè no has d’estar pendent de tenir el pen-drive o en cas de que se t’espatlla l’ordinador saps que a la xarxa queda guardat segur. Pel que fa a l’Xtimeline en concret, que és l’eina que hem utilitzat el meu grup per a fer la línia cronològica, trobo que és una eina molt bona per a fer aquest tipus de treballs ja que és molt fàcil d’utilitzar i el resultat final és clar i entenedor. L’únic problema que té, és que no pots entrar en el joc de la decoració, mides de la lletra, colors, cursives, formes... Té una forma preestablerta que no pot variar.
    Per finalitzar, comentar que la pel•lícula em va agradar molt ja que té escenes molt divertides com l’obra de teatre final dels artesans o trossos on els amors no estan correspostos, i a més té una semblança molt gran al llibre, per tant crec que la podíem haver vist abans de fer l’examen així ens hagués quedat més clar l’argument. Penso, que la banda sonora dirigida per Simon Boswell, apart de ser molt bona, en algunes escenes de la pel•lícula és encertadíssima, i fa que entris més a la trama i l’època. Tot i les grans actuacions dels actors en general, em va decebre l’actuació de la Michelle Pfeiffer amb el paper de Titània, ja que crec que li faltava posar-se més en el paper i posar-hi més entusiasme i passió. En canvi, l’actor que feia de Puck, al principi vaig pensar que no era del tot encertat ja que jo mateixa me’n havia fet una imatge molt diferent, i al final va resultar ser un dels més encertats i divertits.
    Per tant, animo a seguir llegint aquest llibre a 4rt i posteriorment fer-ne una recerca més exhaustiva sobre la vida de Shakespeare, els temes del llibre i l’entorn social del moment.


    Anna Mundó
    4t B

    ResponElimina
  10. Jo no he treballat amb les eines de la web 2.0, ja que vaig utilitzar la pissarra digital per fer el treball del llibre Somni d’una nit d’Estiu. Però les presentacions dels treballs que vaig veure a la classe amb aquestes eines, van ser bastant complertes i entenedores, per exemple l’esquema fet amb la pàgina MIND 42 era una bona manera per fer esquemes d’una forma clara ja que tot partia d’un punt i a mesura que avançaves es dividia en diferents generes, l’altre eina que vaig veure, va ser el glogster, aquest programa també el vaig trobar útil per fer treballs, ja que es podien enregistrar comentaris i explicacions, per complementar el treball. Del llibre Somni d’una nit d’Estiu, crec que ha estat bé que desprès de mirar el llibre féssim el treball per entendre millor a Shakespeare i la seva obra, desprès vam mirar la pel•lícula per acabar d’aclarir els dubtes que poguessin quedar, tot hi que era bastant fidel, amb els personatges i la ambientació del llibre, hi havia petites variacions dins la pel•lícula.

    Sergi Mercader 4t B

    ResponElimina
  11. Pel que fa als comentaris anteriors, estic completament d'acord amb els arguments a favor de les eines web 2.0. Per altre banda també crec que ha sigut interessant treballar amb aquestes eines, ja que a l'hora de fer i presentar el treball ha estat més entretingut. Però, tot i els grans avantatges que aporten aquestes eines, també hi va haver alguns problemes a l'hora de realitzar la presentació, i de penjar-ho a internet. A més, també estic d'acord amb els comentaris de l'Arola i de l'Abeyà, en el sentit de la dificultat a l'hora de realitzar els treballs, ja que com diuen ells sense tenir amplis coneixaments sobre aquest tipus de programes es poden fer moltes i moltes coses, totes amb un resultat excel·lent.

    Guillem Castany i Crivillers
    4rt A

    ResponElimina
  12. Aquestes eines permeten tenir un coneixements més amplis de programes informatics. Aixó ens permet tenir més recursos a l'hora de fer presentacions per altres assignatures tot i que els professors tampoc estan familiaritzats amb aquestes eines i encara demane els "power-point" que té els seus aventatges i els seus inconvenients. L'aventatge fonamental és que no es necessita internet i per tant no depens d'un sistema que et pot fallar en el moment de més necessitat. També s'ha de dir que les eines et permeten fer un treball més exacte com les biografies o els mapes conceptuals. Com ha dit la Marta aquestes presentacions són més amenes, divertides i més curioses ja que et permet posar petites icones en moviment, veu, etc.
    Jo vaig fer servir l'xtimeline i he de dir que em pensava que deixava fer més coses. Sabem que es poden posar vídeos però no vam descobrir com fer-ho. També he de dir que al igual que a les altres eines, com han comentat els meus companys, no es pot posar negreta, cursiva i en el meu cas color. A més a més en alguns casos els events es canviaven d'ordre i ens pensavem que s'havien borrat però no. Una altre cosa que ja han dit és que com que està tot en anglès moltes coses no saps ben bé què diu i per tant no ho omples, per aquest motiu no hi podem treure tot el profit.
    Jo sí que estic d'acord amb el segon punt que tracte en Carles i amb el que diu l'Arola. És cert que aixó de dependre d'internet és pot segur però per altra banda, si hi ha conexió a inernet, pots acceder-hi des de qualsevol lloc cosa que permet que ho tingui tothom sense temor a que sigui massa gran per poder-ho enviar als companys o simplement pel professor/a que els ha de corretgir, no té necessitat de guardar-ho tot al seu ordinador i per tant no ocupar massa memòria
    Per altra banda aquestes eines ajuden a estructurar-te per temes i et queda tot més clar i per tant és més entenedor. Gràcies a les eines Web 2.0 hem pogut estudir millor a Shakespeare; la seva vida, les seves obres, els seus recursos, la societat en que vivia i les característique de l'obra llegida.

    ResponElimina
  13. Jo coinsideixo amb el que han dit els meus companys. Trobo que utilitzar les eines 2.0 per fer treballs de classe és una manera molt bona de fer la feina i de conèixer noves maneres de fer-la. Jo només podré parlar del mapa conceptual que és el que he fet servir jo.
    El mapa conseptual és una eina molt clara, perfecte per fer presentacions orals ja que tu fas tot el teu gran esquema i a mesura que vas explicant vas desplejant la nova informació.
    Ja per acabar jo recomenaria que a partir d'ara els treballs es poguessin fer de les dues maneres, de la manera tradicional amb el power point o amb alguna d'aquestes eines. Això faria que hi hagués una gran varietat de treballs i així la gent podria utilitzar el que li anés millor.

    Ferran Verdaguer
    4rtA

    ResponElimina
  14. Jo també estic d'acord amb tots els comentaris anteriors respecte l'ús de les eienes 2.0. Aquestes, tot i tenir els seus inconvenients com el glogster, el qual els accents no funcionaven, ens han permès endinsar-nos més en el món de la informàtica, i alhora, gràcies a aquests i les seves representacions corresponents, hem pogut entendre millor l'obra de Shakespeare.

    Respecte el llibre, crec que és una bona obra, el qual el vocabulari a vegades dificultava entendre el seu contingut, però com que la narració no hi predominava, sinó que era més teatral, facilitava la comprensió d'aquest, la distinció dels personatges, etc.

    Finalment, vam acabar "El somni d'una nit d'estiu" mirant la seva pel·lícula, i com ha dit la Marta anteriorment, crec que va ser una bona manera per acabar aquest treball. Ja que aquesta, estava molt ben ambientada, la música corresponia a aquella època i els personatges s'assemblaven amb els del llibre, respecte les seves característiques i físic, i no t'embolicaves a l'hora d'entendre qui era qui.

    Per la meva part, ha sigut un molt bon treball i crec que tots estaven molt ben fets i presentats.


    Clàudia Terns
    4t B

    ResponElimina
  15. Ha estat una bona idea utilitzar aquest recurs, les eines Web 2.0, ja que com han comentat anteriorment, un cop guardat te’n despreocupes i després només n’has de tenir el link o el nom. Aquestes eines fan que el que hauria de ser un típic treball escrit o un Power point es converteixi en una projecció a l’aula amb diferents estils.
    Però aquestes eines no només tenen part positiva, també hi ha algunes coses que no acaben de ser perfectes. Com han comentat els meus companys totes les eines estaven en anglès, menys una, el Pixton, que just és la que no era obligatori que utilitzés cap grup. Un altre cosa que no em va agradar gens va ser que en el Glogster (no sé si en les altres eines passava el mateix) quan sense voler tancaves la pestanya se t’eliminava tot, no et demanava si volies guardar i ho havies de tornar a fer tot de nou.
    Però tot i això a estat divertit i diferent. Es podria repetir.

    Laura Armengol
    4t A

    ResponElimina
  16. Aquesta obra de Shakespeare no m'ha agradat gaire perquè tots els diàlegs feien servir un llenguatge estrany que no entenia i per això em perdia i no podia seguir l'argument de la pel·lícula. Crec que aquest llenguatge, que no fem servir normalment, no és adequat per seguir una obra d'aquesta complexitat.

    Per altra banda fer servir les eines web 2.0 m'ha agradat perquè obre un ventall d'opcions que anteriorment no sabia que existissin. Jo he fet servir el mapa conceptual i aquest ens ha suposat alguns promblemes amb les fotos, com a l'Arola, que no es podien fer petites.

    Enric Feixas
    4tA

    ResponElimina
  17. Treballar amb les eines 2.0, ha sigut una nova experiència de treball diferent a cap altre experimentada anteriorment. La novetat és haver fet aquest treball des de una pàgina web, mai no ho havia fet. Pel meu gust, trobo que és més còmode fer treballs sense aquestes eines virtuals, perquè perds molt de temps aprenent les seves utilitats. També crec que en un futur però, cada cop hi hauran més eines i seran molt més utilitzades del que s’utilitzen ara. Per altre banda, aquestes eines et permeten ser més clar i net en els teus treballs i pel que fa a l’únic inconvenient a l’hora d’escriure, és el dels Blogsters, ja que no et permet redactar amb accents, com hem pogut observar a les presentacions d’aquests tipus d’einas virtuals.
    El que fa a la comparació del llibre de Somni d’una nit d’Estiu i la pel•lícula d’aquesta novel•la, trobu que es pot apreciar més els detalls a la pel•lícula, perquè al llibre hi han cops que és una mica entortolligat. Crec també que ha estat bé veure-la després de llegir el llibre, ja que així pots acabar d’entendre algunes coses que no havies entès. Si comparem els personatges del llibre amb els de la pel•lícula, en les descripcions d’aquests són iguals, l’únic que canvia són alguns noms, que a la peli, vista amb castellà, en canvia algun, com per exemple els de els artesans d’Atenes i en Puck. I el que fa al context de la pel•lícula amb el del llibre, no hi han masses variacions, tant sols diferents petits detalls.

    Ferran Cardeña
    4t B

    ResponElimina
  18. Fen referència a les eines 2.0 també trobo, juntamenmt amb la Marta que és de gran ajuda ja que són sencilles de fer anar, i no és necessari descarregar ni instal·lar programes, i només anant a la web i entrant amb la teva conta pots posar el teu mapa concetual(com és el meu cas) i exposar-el a qualsevol lloc on hi hagi internet.
    En el meu cas he fet servir el mind42 que és una pàgina web que et permet fer mapes conceptuals, però ha comportat bastantes complicacions ja que com ha dit la Marta i l'Arola són amb anglès i això dificulta la comprensió, i el problema més gran que m'he trobat ha set a l'hora de fer de dues difurcacions convertir-les en una m'ha set impossible.
    Tot i les complicacions també s'ha de dir que exposar un mapa conceptual amb aquest programa resulta bastant útil ja que cada apartat i subapartat els pots obrir i tancar segons el que expliquis i això és de gran ajuda en una exposició oral.
    Opinant segons la pel·lícula crec, juntament amb la Marta, que serveix per aclarir els dubtes i tancar definitivament el llibre del somni d'una nit d'estiu, però també s'ha de esmentar que era de baix presupost perquè hi havia pocs decorats i sense gaires efectes especials. Tot i això m'ha servit personalment per acabar de entendre alguns petits dubtes sobre els escenaris i també s'ha de dir que és molt similar al llibre.
    Recolzant a la Marta també crec que és una manera excel•lent de tancar el treball.

    Sergi Rosell Espinosa

    4rt B

    ResponElimina
  19. Primer de tot, voldria fer referència a la lectura del llibre de 'Somni d'una nit d'estiu', de William Shakespeare. M'ha agradat molt de llegir-lo a classe, perquè no és el tipus de llibres que acostumi a llegir, textos teatrals i en vers, per la qual cosa ho he trobat interessant, i, a més, l'argument no m'ha semblat gens pesat, sinó que més aviat tot el contrari.

    Pel que fa als treballs, utilitzar les webs 2.0 m'ha semblat molt positiu, ja que un cop hi has agafat la pràctica crec que permeten representar els continguts d'una forma molt esquemàtica i entenedora, i l'estètica és molt bona, la qual cosa és molt important a l'hora de captar l'atenció del públic i per poder estudiar d'una forma agradable. Podem dir el mateix de la pissarra digital, l'eina amb la que he treballat, i encara que a l'hora de la presentació no vàrem poder utilitzar-la, em va agradar molt de saber-la fer funcionar. Penso que hauríem d'anar introduint el treball amb les webs 2.0 a les altres assignatures i als nostres hàbits.

    Finalment, he trobat molt apropiat de mirar la pel·lícula basada en aquest llibre per tancar el tema, ja que tot i que encara no l'hem acabat de veure, em sembla molt divertida i força semblant al llibre. La majoria de coses me les havia imaginat molt diferents, i m'ha agradat sobretot la música i l'ambient que s'hi reflexa, especialment el del principi i m'ha sorprès la constant aparició de les bicicletes.


    Núria de Rocafiguera
    4t C

    ResponElimina
  20. Jo però, penso que tots aquests errors que ens citen pel que fa a l'ortografia més amunt els nostres companys, tampoc són tant rellevants, ja que la finalitat que crec jo que tenen aquestes eines és esquematitzar unes idees, amb un text reduit, almeny, amb el glogster, jo penso que el més important no és el text, i en els esquemes, com el nom diu, han de tenir la informació esquemàtica. La Marta, però, ha parlat dels problemes amb les plantilles, i jo penso igual que ella. També cal dir que per algu que no hagi assistit a la presentació de les eines, la informació seria insuficient, amb el que arribo a la conclusió de que seria convenient d'adjuntar un document amb tota la informació que volguem explicar, per tal de que qui vulgui el pugui descarregar, i en el cas de que l'eina sigui el glogster, es pot enregistrar en veu per tal de que quedi guardat. Pel tema de l'anglès, considero que qualsevol persona que hagi d'utilitzar aquestes eines,segurament tindrà nocions mínimes d'anglès i podrà ensurtir-se, tal i com fan segurament algun dels nostres professors, que quan varen estudiar, no van fer anglès. Sobre la qüestió de la publicació, estic d'acord amb en Carles, ja que, en el cas de no disposar d'internet en algun lloc on portem el nostre ordinador, ja sigui perquè no hi ha connexió o perquè les claus son privades, ens ocasionaria el problema de no poder-les utilitzar ni mostrar.
    Considero doncs, que aquestes eines ens donen moltes opcions innovadores i atractives que fugen del ja molt utilitzat i avorrit powerpoint, i que aporten moltes idees i maneres noves de presentar treballs. M'agradaria també subratllar que el glogster, que és l'eina que jo vaig utilitzar, és una opció que ens permet d'utilitzar molts recursos, mesclant els visuals amb els sonors, fet pel qual considero que de les eines és ,si més no, la més atractiva.

    Daniel Taboada

    ResponElimina
  21. Quasi que no puc opinar sobre les eines web 2.0, ja que la meva presentació oral va ser feta amb pissarra digital, però anteriorment al treball, vaig fer una linia del temps amb TIMETOAST i potser, és l'eina més fàcil de fer servir, tot i que les altres no les he remenat gaire.

    Respecte a la pel·lícula "El somni d'una nit d'estiu" trobo, que s'adapta molt a l'obra de Sakespeare ( tot hi que només n'em fet una sessió). Per tant no puc opinar més que això ja que ens vam quedar just quan Oberon demana a Puck que li porti les flors amb els efectes de Cupido


    Cristina Salvans

    4tC

    ResponElimina
  22. Fent referència als comentaris de tots els companys que ja han fet la seva aportació, estic bastant d'acord amb les seves aportacions sobre el referent amb les eines de treball 2.0. Els dissenys són molt senzills però atractius alhora, la seva manera de funcionar (en línia) els fa més fàcils de recuperar perquè s'autoguarda com ja han comentat i el gran problema és l'idioma; esperem que amb el temps es vagin globalitzant i s'hi afegeixi l'opció a triar segons la llengua que parli cada persona que l'utilitzi.

    Pel que fa al tema de treballar Shakespeare, crec que ha set molt interessant, ja que mai esta de més treballar un autor tan cèlebre i conegut universalment després de mort. L'obra que hem llegit, Somni d'una nit d'Estiu, s'ha fet fàcil, probablement degut a la versió simplificada i reduïda que n'hem llegit. La temàtica, tot i esta situada en aquells temps, gira al voltant de qüestions relacionades amb el món d'avui en dia, i suposo que aquest és un dels motius pels quals Shakespeare hagi perdurat.

    Per acabar, m'agradaria parlar una mica de la pel·lícula que vàrem començar a veure la setmana passada basada en la cèlebre obra de Shakespeare que hem llegit, penso que l'ambientació és molt bona i el treball de la rodatge està molt ben fet, tot i que veig alguna incoherencia temporal, com per exemple l'ús de bicicletes amb una espècia de dinamo a davant per il·luminar. Per la resta, trobo que és una gran feina i amb un gran treball d'interpretació.

    Eduard Urgell
    4t C

    ResponElimina
  23. Respecte les eines 2.0, penso el mateix que la Marta Quintanas, ja que és una forma molt interactiva de treballar i no tens que fer el treball escrit.
    L'avantatge és que ja hi han unes "plantilles" predeterminades i ja tens la la idea de com fer i pot quedar el treball.
    L'inconvenient és que tot depèn d'internet i si hi ha un problema amb l'internet alhora de la presentació del treball no ho pots fer ja que no hi ha la possibilitat de descargar-ho i guardar-ho en un llapís de memòria.

    Respecte el llibre que hem llegit de Shakespeare està molt bé i hi han moments que fan molt riure
    i axò fa que la lectura sigui més amena.
    Després, també estic d'acord amb la Marta Quintanas ja que m'hagués agradat més llegir una obra més famosa del autor.

    Finalment, la pel·lícula que estem mirant està molt bé però hi han coses que m'estranyen molt com les bicicletes i les llums que porten incluïdes ja que em sembla que en aquell temps encara no s'havia descobert l'energia elèctrica.
    Per les altres coses està molt bé!

    Jordi de Cózar 4tC :D

    ResponElimina
  24. Si s'ha de parlar també de l'obra i la pel·lícula més profundament, crec que són molt interessants. El llibre és prou conegut, tot i que mai sol quedar clar ben bé l'argument, com perquè trobem interessant llegir-lo, per tenir cultura general. A més trobo que l'adaptació en català estava molt ben feta i el pròleg aclaria possibles dubtes.
    Pel que fa a la pel·lícula l'he trobada molt maca, tot i que a mi també m'ha sorprès l'ambient d'Atenes i sobretot els artesans. Respecte als efectes especials, com en Sergi crec que potser podrien ser millors, perquè les fades, per exemple, eren poc elaborades (de totes maneres em van fer gràcia les ales, que diria que anaven a joc amb el nom). Per últim en destacaria la música, que he trobat molt encertada ja que hi apareixien fragments de l'òpera de Mendelsohn basada en el llibre del Somni d'una nit d'estiu.

    Marta Montpeyó

    ResponElimina
  25. Personalment, crec que les eines web 2.0 van be per utilitzar-les, ja que crec que són la base del futur i el substitut de les eines actuals. Per altra banda, són unes eines que, com molt be ha afirmat l’Arola, van per la xarxa, el qual significa una major seguretat.
    L’eina que varem utilitzar per elaborar el treball del llibre llegit, era el mapa conceptual, una eina que si la domines, pot ser una eina molt entenedora, però per altra banda com molt be han dit els altres alumnes, la llengua n’és un problema, i tant els textos llargs com les imatges són complicats de entrar.

    De cara el llibre llegit : “Somni d’una nit d’estiu”, crec que és complicat entendre el contingut del llibre, ja que hi ha un canvi de personatges i de histories constant.

    La pel•lícula que varem veure, segons la meva opinió i amb relació al llibre, és molt semblant ja que el context i els personatges estan molt ben representats. En el cas del contingut temàtic, i amb relació el llibre, és molt semblant.
    La musica que trobem a la pel•lícula, crec que es molt correcte i representa força el context històric en que es troba la pel•lícula. De cara l’escenografia crec que està força ben representada quan es troben en escenes del poble.
    Per altra banda, observem que el teatre de que tracta l’obra es isabelí, ja que en l’actuació final es veu com esta estructurat el teatre.

    Ferran Tort i Barniol

    4t B

    ResponElimina
  26. Estic d'acord amb l'opinió dels meus companys. En aquesta ocasió ens ha servit per preparar millor les exposicions de Shakespeare.
    En les següents exposicions que fem, podrem fer servir millor les eines 2.0 i utilitzar-ne de més complexitat.
    Les exposicions han quedat molt millor i s'han pugut entendre millor gràcies aquestes eines, ja que, es podia visualitzar més bé la informació que els alumnes volien expressar.
    En el meu cas i el del meu company de grup em utilitzat el mind42. És una gran eina que va molt bé per resumir l'informació que vols expressar.
    A partir d'ara podrem fer servir l'altre mapa conceptual més complex, ja que ja dominem el mind42.
    Les eines 2.0 ens han servit a la perfecció per fer aquestes presentacions.


    Adrià Vernis
    4rt. A

    ResponElimina
  27. respecta a les eines 2.0 crec que han set un gran abans de cara a la comunicaciò al públic, per intentar transmetre una idea principal o fins i tot mes definida. Aquestes eines, ens parmeten presentar les nostres ideies de forma esquemática, i a més a més molt ben ordenada, l'única pega, és que com han comentat anteriorment, no es poden escriure accents, cosa que no és un error molt significatiu.
    De cara a la pel·licula somni de una nit d'estiu, és una pel·licula molt ben representada, seguint el peu de la lletra gairebé tot el que es deia al llibre gairebé igual, cosa que és dificil, perqué no és el mateix una obra de teatre (el que era el llibre) que una pel·licula, i crec que el director d'aquesta ha fet una mol bona feina adaptan el llibre a la imatge. Algunes escenes estan inventades, com l'escena de l'anell de fondo, però en tot lu altre són molt semblants a el llibre, i m'ha satisfet molt.

    Gil Prat 4t B

    ResponElimina
  28. Sobre el que han opinat els meus companys de les eines 2.0, discrepo del que ha dit en Carles: que no poder guardar el que has realitzat en paper sigui un inconvenient! Tal i com han raonat l'Arola i la Marta, jo crec que més aviat és un gran avantatge, ja que tot resulta més útil i així aprofitem el que ens ofereix la tecnologia que tenim avui en dia i alhora fem un estalvi de paper. El que si que és cert és que aquestes eines ens permeten endinsar-nos més en el que estem treballant (en aquest cas Shakespeare com podria ser algun altre tema), i a partir de la descoberta d'aquestes, crec que estaria bé fer-ne ús també en altres assignatures (per exemple el "timeline" a història per crear cronologies, o el "Glògster" a literatura per esquematitzar la informació,(...)). Tot i això i tal i com han dit alguns companys, alhora de treballar amb elles poden presentar problemes de lentitud a l’hora de carregar arxius, o problemes amb el servidor, i tots aquets factors sumats dificulten o més aviat endarrereixen la realització d’aquest, però al final val la pena “barallar-se” amb les eines després de veure els resultats aconseguits!
    La veritat és que la realització d’un treball com aquest, amb tanta informació, pot arribar-se a fer feixuc, però tal i com l’hem enfocat des d’un principi més aviat ha estat amè i sobretot molt clar (des d’un punt de vista de contingut, personatges, històries..). En definitiva, observant tal i com han quedat els treballs dels diversos grups un cop finalitzats, se’n podria fer una valoració molt positiva, ja que la feina ben feta és recompensada, i com a fruit podrem observar tantes vegades i sempre que volguem els Glògsters, xtimelines (...) realitzats per a nosaltres mateixos.
    I com a “cirereta del pastís” de tot aquest treball, el fet de mirar la pel•lícula ha estat encertat, ja que tal i com ha dit la Marta, ha tancat el treball d’una manera clara i entenedora. No obstant i tal i com sempre he pensat, la lectura d’un llibre és molt més interessant que l’observació d’un film, ja que cadascú es crea el seu món, els seus personatges.. en aquest cas el llibre personalment m’ha agradat més, però cal dir que la pel•lícula està força bé i et permet fer-te’n una bona idea!!

    Ivet Magem,
    4tB

    ResponElimina
  29. El fet de utilitzar les web 2.0, ens ha facilitat molt el treball. També depèn de l'eina que s'ha utilitzat. En alguna es centrava més en el que era el disseny, encanvi les altres havies de treballar més amb l'informació.

    Estic d'acord amb els comentaris que diuen que a set una bona experiència i que també es pot repetir, i n'ha provan coses noves.
    També crec que al'hora de llegir el llibre, en algun moment es pot perdre el fil, ja que es tot embolicat i amb vocabulari "estrany".

    Però després de tot, hem pogut obtenir nous coneixements sobre la literatura de Shakespeare, i també sobre les eines web 2.0


    Georgina Garcia 4tB

    ResponElimina
  30. Crec que l’obra de W.Shakespeare és molt entretinguda i molt complexa ja que fa servir molts mètodes per a intentar captar l’atenció del lector. Com ara la tècnica de posar teatre dins el teatre, la fantasia, els embolics amorosos, etc. També en l’obra podem trobar molts aspectes de la mitologia grega.
    Respecte la web 2.0 puc dir que és una eina útil i diferent, però com que ha sigut la primera vegada que l’hem manipulada se’ns han presentat alguns inconvenients.
    En quan a la relació entre la pel•lícula i l’obra, podem veure que la pel•lícula és molt fidel al texts original i tan l’escenari com la vestimenta dels actors està molt ben trobada. Un dels aspectes més negatius que he trobat a la pel•lícula es que feien servir un vocabulari molt culte i molt romancer.

    Oriol Vidal Bayes
    4t B

    ResponElimina
  31. Jo crec que aquestes eines 2.0 no són gens útils, ja que tot el que fem amb elles es pot fer amb altres programes com el Paint i el Microsoft Word, que són més fàcils d’utilitzar que les eines 2.0.
    El llibre un somni d’una nit d’estiu i la pel•lícula són bons referents i tenen molt a veure ja que la història és igual d’expressada en la pel•lícula que en el llibre. L’escenografia de la pel•lícula està molt ben feta i la música també està molt ben escollida.
    L’obra de William Shakespeare és força bona i divertida ja que no és gens aburrida.

    Roger Isern
    4rt B

    ResponElimina
  32. Pel què fa la web 2.0 estic completament d’acord amb els companys que ja han opinat perquè també crec que és fàcil de fer servir, t’estalvia bastant treball, és divertit de fer…
    L’eina que vàrem fer servir en Roger i jo (Mind42) ens va permetre fer un mapa conceptual sobre el tema que ens pertocava partint d’un punt inicial i anar desarrollant l’esquema. Com la gran part de companys que han fet servir aquesta eina també crec que el problema d’aquest programa és l’idioma ja que dificulta la comprensió.

    Crec que combinar la lectura del llibre amb el treball i la pel•lícula ha sigut una bona manera d’entendre i profunditzar més en l’obre de Shakespeare tot i que la pel•lícula té petites variacions.

    David Aroca

    4t B

    ResponElimina
  33. Les eines 2.0 són, per la meva opinió, una innoviació informàtica que facilita el treball amb l'ordinador. A més, les eines 2.0 són excelets pera fer presentacions orals, ja que són molt visuals. La gran varietat d'eines que ofereix permet fer diferents mapes, gràfics, etc...

    En conclusió, crec que les eines web 2.0 són un avenç a l'avast de l'alumne i el professor i un progrés de cara a la modernització de l'escola

    Aleix Villamor
    4tA

    ResponElimina
  34. Les eines 2.0, crec que tenen una gran utilitat per tasques educatives i com ha dit la Marta, les tens sempre a la teva disponabilitat i no es has de descargar.
    Nosaltres vam fer servir una eina per fer una línia cronològica (Xtimeline). Aquest programa és molt simple però va perfecte per fer petites línies cronològiques sobre un fet en concret a alguna persona.
    Sobre la pel·lícula, crec que és una pel·lícula amb pocs recursos però amb un escenari molt bo i la música adeqüada.
    Destacaria l'argument, ja que el trobu molt bo i s'entén molt més que el del llibre.
    El treball crec que hauria d'haver durat unes quantes classes més per poder preparar'el molt millor.

    Sergi Orra Generó
    4rt B

    ResponElimina
  35. Jo estic d'acord amb el comentari de l'Enric ja que l'argument de l'obra m'ha costat de seguir i en molt punt d'aquesta m'he perdut.
    També crec que com que no estem acostumats a llegir aquest tipus de literatura ens ha costat més entendre l'obra.
    Per altre banda jo no he fet servir les eines 2.0 però crec com gairebé tothom que han set molt útils en l'alaboració d'esquemes i de presentacions i alhora d'utilitzar aquesta eina ha resultat senzill per tots els grups. I recolzo amb en Ferran ja que en un futur ferem servir més aquestes aplicacions.

    Jordi Puigdollers

    4rtA

    ResponElimina
  36. Des del meu punt de vista, l'obra de Shakespeare és molt entretinguda, ja que mai havia llegit una obra amb vers i teatral, però m'ha costat una mica de seguir el fil argumental.

    Les eines 2.0 també han sigut entretingudes i fàcils de fer-le's servir, i com a dit l'Aleix Villamor, són excelents per fer presentacions orals, tot i així, m'agrada més fer presentacions orals amb power points.

    Sobre la pel·lícula, no és que sigui gaire bona però la vaig entendre molt millor que no el llibre, i els personatges eren molt graciosos i alguns feien molt riure, com per exemple en Nicolau Fondo.

    Josep Saniger

    4rt B

    ResponElimina
  37. Estic d’acord amb el que han dit els altres sobre les eines 2.0, ens han permès treballar més bé i de manera més ordenada. Tot i que potser també hi hauria d’haver l’opció de treballar-hi sense estar amb xarxa. Tot i això, tal i com ha dit la Marta Quintanas amb aquestes eines et venia més de gust posar-te a treballar.
    Pel que fa el llibre “Somni d’una nit d’estiu”, ha estat molt interessant ja que Shakespeare és un autor molt important durant tota la història de la literatura i està bé que llegim llibres seus. Gràcies al llibre, també, hem pogut aprofundir dintre la vida de Shakespeare tot i que n’hi ha poca informació.
    En definitiva, jo valoro aquest treball de forma positiva ja que gràcies a ell hem après molt.

    Cora Ortega
    4t C

    ResponElimina
  38. Hola, bé com quasi bé totes les persones han dit, les eines wrb 2.0, són unes grans eines per les raons esmentades en altres comentaris. Però si només ens fixem amb les eines i l'ús que n'em fet, crec que no s'ha aprofitat tot el possible de l'eina i ens hem quedat molt curs, per exemple, el glogster només s'ha posat imatges i algún so, o bé a les línies cronològiques, ningú s'ha atrevit a fer un esforç i treballar l'eina XTimeline, que t'ofereix molts més recursos.
    En conclusió, crec que s'hauria d'aprofondir més a l'hora d'utilitzar una eina web 2.0 ja que aquesta permet molts serveis i només n'utilizem un.

    Aleix Rius 4rt A

    ResponElimina
  39. Des del meu punt de vista, estic d'acord amb el que ha dit en Jordi, que no estem habituats a llegir aquest tipus d'obra literària, però penso que és molt interessant també llegir aquesta mena d'escrits ja que no són els que llegim normalment a casa i d'aquesta manera tenim l'ocasió de fer-ho.
    Tot i que els diàlegs eren complicats, si paraves atenció i intentaves posar-te a la pell dels personatges, o imaginant-te l'obra com si fos actuada en un teatre, era molt més fàcil entendre tot el que explicava.

    Respecte a les eines web 2.0, vull dir han set un bon descobriment ja que podrem utilitzar-les en altres treballs. Tot i que com molt bé ha dit algun company anteriorment, el fet de que algunes de les eines no tinguessin la possibilitat de posar accents ha set un inconvenient, ja que fa que el treball sembli descuidat i hi dóna un toc una mica lleig.
    Apart d'això, coincideixo amb en Ferran, quan diu que en el futur farem servir més aquest tipus d'aplicacions que podem trobar a la xarxa.


    Clàudia Autonell
    4rtB

    ResponElimina
  40. Respecte al llibre “Somni d’una nit d’estiu”, no és un llibre que m’hagi agradat especialment. No perquè estigui mal escrit, ni per l’argument, ni res d’això. Simplement per la seva estructura de, un cop parla un, ara l’altre. És un fet que m’ha desagradat, ja que si no estaves una mica atent, ja no entenies res.

    Bé doncs, respecte les eines i el treball, jo no comentaré sobre el que han dit els altres companys, ja que aquí cadascú ha escrit el que ha volgut.
    Únicament penso que, realitzar un treball amb les eines 2.0 en aquest treball de Shakespeare ha estat una bona pensada ja que, al haver-hi bastants temes per escollir, s’han pogut triar per a cada eina uns quans temes de tal manera que, a l’hora de presentar, al haver-hi dos o tres grups que treballaven amb la mateixa eina podíem veure tan els recursos que oferia l’eina, com la capacitat de cada grup per treballar amb una eina nova per ells.
    En general totes les eines 2.0 són molt útils, ja que cada una permet dur a terme unes funcions diferents i de gran utilitat. Jo, tot i això, només us parlaré del mapa conceptual, el qual he fet servir per a presentar la bibliografia de William Shakespeare.
    Aquest finalment a acabat resultant còmode per treballar. Tot i això, cal a destacar inconvenients, ja que no tot t’ho feia com volies. L’inconvenient que destaco, ja que va ser un problema que em va passar juntament amb l’Andreu, el meu company, va ser que sens quedava penjat molts cops. Un altre que cal anomenar, és el que van tindre l’Adrià i en Ferran, els quals escrivien paraules i el mateix programa els i canviava.
    Crec personalment que són dos problemes que s’han de resoldre fer a poder fer un bon ús del mapa conceptual.
    Aquest treball a demés considero que té una gran finalitat: la de adaptar-nos a aquestes eines, ja que les farem servir més sovint.


    Albert Mellado Fernández

    4rt A

    ResponElimina
  41. Estic d'acord amb l'Enric i en Jordi pel que fa al llibre, ja que és complicat d'entendre perquè hi ha diferents històries dintre d'una i ens costa de seguir-les ja que no hi estem acostumats.
    Pel que fa a les eines web 2.0 penso que són d'una gran utilitat i tenen molts avantatges com que no les has de descarregar i que et permeten fer esquemes d'una manera molt senzilla. Aquestes també tenen algun inconvenient com l'idioma, que comporta no poder utilitzar accents en el cas del glógster, per exemple.

    Carles Roca
    4rt A

    ResponElimina
  42. Particularment jo no he utilitzat les eines 2.0 encara que crec que son una molt bona opció per a fer treballs connectat a la xarxa de navegació o Internet. Crec que com ha dit la meva companya Marta Quintanas, les eines et donen facilitats en l'hora de dissenyar el teu treball, tenen ja unes plantilles que nomes cal omplir de contingut, això ajuda molt a fer el treball.

    Per part del llibre, crec que ha set una elecció molt bona per part del col•legi, particularment em considero un lector molt exigent i si un llibre m’avorreix no l’acabo de llegir, però aquest es un llibre que enganxa, no el pots llegir només una vegada perquè no comprendries l’argument sencer ni totes les relacions entre els personatges.
    Crec que la pel•lícula vista durant els últims dies de classe es molt fidel al llibre, menys en algun nom. Tot hi així m’ha agradat molt.


    Iker Reina
    4rt B

    ResponElimina
  43. En la meva opinió les eines web 2.0 són molt útils com ja han dit abans l'Arola Rial i en Carles Abeyà, ja que et permeten fer moltes coses, des d'escriure un text fins a penjar fotos / vídeos, o gravar la teva veu. També estic d'acord amb l'Arola pel que fa al problema dels accents i al problema de baixar-te fotos / vídeos d’Internet, en el meu cas jo vaig fer servir Xtimeline i no ens va deixar penjar cap vídeo, ja que quan el carregàvem es bloquejava la xarxa.

    A diferència d'ells dos jo crec que és molt millor que les eines web 2.0 siguin en anglès ja que d'aquesta manera podem practicar l'idioma, cosa molt important de cara el futur, ja que l'anglès és essencial.

    Anna Alboquers. 4t A.

    ResponElimina
  44. Les eines 2.0, o com a mínim el Mind42, són unes eines que com ja han destacat la majoria dels meus companys, unes eines molt entretingudes de fer servir, i que són molt útils per fer presentacions orals. Tot i que com ja s’ha dit tenen algun problema, sobre tot per posar fotos, ja que algunes no te les accepta, o surten molt grans.
    D’altre banda també s’ha de dir que les presentacions orals amb aquests programes en a ajudat a molts a entendre millor alguna part del llibre, ja que com a dit en Jordi, no estem acostumats a llegir aquest tipus de literatura i ens a costat una mica entera la història.
    Finalment també vull dir que tot i que la idea de utilitzar aquestes eines, com a dit en Sergi, ens a faltat una mica de temps per poder perfecciona els nostres treballs.
    Xavier Parareda
    4rt A

    ResponElimina
  45. La meva opinió sobre les eines 2.0, és que, tenen una gran utilitat a l'hora de fer exposicions orals, ja que quan es fan servir, són senzilles però són útils, per exemple el Mind42 que va ser l'eina que vam fer servir, permetia fer uns esquemes forà bons, però el problema d'aquesta eina, es que de les imatges no se’n pot modificar la mida.
    Respecte al llibre que vam llegir, un somni d’una nit d’estiu, no m'ha agradat força, ja que era bastant confús i al principi del llibre transmet molta informació, també estic d'acord amb l'opinió d'en Jordi, ja que l'argument de l'obra costa de seguir

    Guillem Vestit

    4rtA

    ResponElimina
  46. En referència a l'obra "Somni d'una nit d'estiu" crec que, al principi, va resultar força dificultós d'entendre, ja que contínuamnet s'anaven canviant els fils de l'argument. En un primer moment, em va sobtar llegir un llibre amb aquestes característiques de text en vers i dividit en escenes i actes. Però, aquest fet de llegir teatre, també ha acabat sent positiu per variar una mica de la lectura escolar habitual.
    Crec que ha estat interessant llegir el llibre, però també penso que s'havia d'haver anat comentant més a les hores de classe.

    Pel que fa a les eines web 2.0, penso que, com bé han dit alguns companys, és un pas molt significatiu alhora de fer treballs en grup, ja que disposa de bastants avantatges, com el fet de tenir-ho penjat a la xarxa i, per tant, sense la necessitat de guardar-ho en cap dispositiu (amb les conseqüències que això té.) Crec que s'haurien d'utilitzar més en pròxims treballs, tot i que també penso que s'hauria de dedicar alguna classe en aprofundir en l'utilització d'aquestes eines per saber-ne tot els seus recursos.

    Sobre la pel·lícula, no en puc fer cap comentari perquè encara no l'hem vista.

    Oriol Casanovas
    4tA

    ResponElimina
  47. Sobre el fet de treballar amb les eines 2.0, poc queda a dir. Destacar el fet potser de que són eines molt modernes, pel fet de ser de la xarxa, i innovadores que poden ser de gran utilitat alhora de presentar altres treballs en un futur.
    Cal destacar també que, l’ús d'aquestes, és de fàcil aprenentatge ja que amb pocs minuts saps fer funcionar el programa amb una certa agilitat.
    En el meu cas, vaig treballar amb el mapa conceptual i estic d'acord amb el que diu l'Arola i insinua l'Enric de que les fotos tenien problemes alhora de carregar-se però tot i aquesta pega, és de gran ajuda poder comptar amb aquestes noves tecnologies per a presentar treballs i exposicions.

    Andreu Badia

    ResponElimina
  48. La millor manera de fer aquest treball a set amb les eines web 2.0, ja que és una manera diferent de lo que estem acostumats.
    Com han dit anteriorment, una de les grans pegues que te, es que la majoria estan amb anglès, i si no el domines gaire, no li pots treure tot el profit que te.
    L'eina que e utilitzat jo, a set el mind42. Trobo que es una bona eina, molt util, peró te un gran defecte: moltes vegades set canvian les coses soles, i aixó en una presentació queda molt malament.
    El llibre m'ha agradat molt, peró jo hagues llegit més en veu alta, perquè així era més fàcil d'entendre.
    De la pel·lícula en puc opinar poc, perque nomès l'hem vist durant una hora, peró lo poc que he vist trobo que està molt ben aconseguida.


    Mireia Pastor Cano
    4C

    ResponElimina
  49. Començaré comentant el llibre llegit a les hores de classe " El somni d'una nit d'Estiu" de William Shakespeare. El llibre m'ha agradat molt i l'he trobat molt divertit ja que no era gens pesat de llegir-lo com ha dit la Núria. També m'ha agradat perquè el gènere teatral és el que domino més bé i el que m'agrada més. Però crec igual que el comentari de l'Enric, hi havien paraules una mica complicades i feia distreure's del text.

    Pel que fa les eines web 2.0, ha estat un gran descobriment per fer treballs de tot tipus i no utilitzar sempre la mateixa eina: el Power Point. Són eines amb moltissimes possibilitats pel que fa les presentacions. A més, són unes grans eines ja que no necessites cap mena de professionalitat informàtica per fer-ho, sinó que tu mateix te'n pots en sortir sense cap problema. Per últim, faré referència al comunicat de la Marta Quintanas, on diu que són eines molt còmodes i permeten interaccionar amb la resta de companys que visualitzen el treball.

    Lluís Grifell 4rtA

    ResponElimina
  50. Respecte les eines 2.0 trobo que són molt útils perquè et permeten fer l'exposició oral d'una manera mes clara i fàcil. Aquesta eina t'ajuda en la fluïdesa alhora de exposar el teu treball i també fa que aquest sigui més entretingut i divertit, de manera que captes l'atenció dels oients. A més a més es una nova manera de fer treballs que fa que en el moment de realitzar-lo t'ho passis d’allò més bé.
    El llibre es una obra molt interessant que et transmet molt bé el missatge del significat de el sentiment <> en aquella època, perquè no tothom podia estar amb la verdadera persona que s'estimava i ho havien de fer d'amagat. A part Shakespeare en aquesta obra aconsegueix fusionar perfectament tres històries que al final s'ajunten i acaben transformant-se en una, i molt poques obres han aconseguit realitzar-ho de manera tan senzilla com Shakespeare ho ha fet, aquesta tècnica m'ha agradat molt.
    Per finalitzar, la pel•lícula trobo que estar molt ben feta, sobretot el mon de les fades, ja que per mi era l'escenari mes difícil d'aconseguir i crec que ha estat molt encertat. Veure-la ha fet que els personatges que tenia en ment agafessin forma, i la veritat es que no m'han decebut, excepte en Puck que m'esperava un noiet petitó i divertit i no un home gran com el de la pel•lícula.

    Marta Torres i Novellas
    4rtB

    ResponElimina
  51. Hola!!
    Jo també crec, igual que els meus companys, que les eines 2.0 són molt interessants, entretingudes i es poden manejar fàcilment. Tot i això trobo que aquestes eines, no tenen una varietat lingüística i això en dificulta l’ús. Una cosa que val la pena destacar és que aquestes eines es poden compartir, un cop la publiques, i altre gent pot veure-ho i opinar-ho. També alhora de fer-ho és molt pràctic ja que poden treballar diverses persones en diferents ordinadors, això permet una major participació i t’estalvies d’anar amb "pen drives".
    Pel que diu l’Arola Rial, molt al principi, que aquestes eines es van guardant totes soles; en el meu cas, quan feia servir el Glogster no se’m guardava i, com que tinc un internet poc estable i s’em va parant, havia de guardar cada cop que feia alguna cosa nova.
    També crec que és un inconvenient, com deien en Carles Abeyà i la Marta Quintanas, que els arxius no es poden descarregar o és difícil fer-ho.
    Pel que fa el llibre, igual que l’Oriol Casanovas, jo l’he trobat una mica difícil d’entendre perquè constantment canviava d’escenes i d’argument. Suposo que això es deu a que no estem acostumats a llegir aquesta mena de literatura.
    Trobo que fer aquesta activitat ha estat bé ja que les eines web 2.0 cada cop s’utilitzen més en la societat i en l’educació.

    Bet Puigdesens 4rtA

    ResponElimina
  52. Estic d’acord amb el que diu en Carles que un problema de les eines és que estiguin amb un idioma estranger, però tot i així, crec que ha estat una experiència molt interessant fer un treball amb aquest, i crec que és un avantatge el fet que es pugui guardar a Internet. És una nova forma interactiva de fer presentacions orals, que la majoria de nosaltres no coneixíem, i de ben segur que ens podran ser molt útils en un futur, ja que et permeten tenir una base que ajuda a l’oient a entendre el que estàs dient, i a tu també et facilita l’explicació.

    Amb la meva experiència amb aquestes eines, puc afirmar, com heu afirmat molts de vosaltres, que és una molt bona manera de realitzar un treball. El programa més comú que tots utilitzem per fer presentacions orals és el PowerPoint, i tot i que crec que està molt bé, també penso que té algunes limitacions. Per exemple, el mapa conceptual et permet crear una base esquemàtica de tot el que estàs explicant, cosa que amb el PowerPoint no pots. Per tot això, crec que està bé poder tenir més varietat a l’hora d’escollir un programa per realitzar un treball, ja que segons el tema del que tractis, un programa et pot facilitar més la tasca que un altre.

    Pel que fa el llibre de “El Somni d’una nit d’estiu” puc dir que l’he trobat força interessant. Crec que l’argument en si mateix no té gaire interès, i pel meu gust és una mica massa fantàstic, però Shakespeare amb les seves paraules i versos amb rimes li dóna molta força i consistència a aquest argument, al mateix moment que també en dificulta la comprensió, però crec que això és el que fa peculiars les obres de Shakespeare.

    Referent a la seva pel•lícula, crec que és una adaptació força fidel al llibre, i gràcies a l’ambientació que li donen, aconsegueixen transmetre bastant el sentit del llibre. Tot i així, m’agradaria dir que en alguna ocasió, vaig pensar que en els actors els hi faltava passió per les paraules tan profundes de Shakespeare.

    Ariadna Poblet. 4tB

    ResponElimina
  53. Segons la meva opinió, aquest treball ha sigut una molt bona manera per a conèixer amb més detall a William Shakespeare, gràcies al llibre de "El somni d'una nit d'estiu".
    A través de les eines 2.0, hem pogut realitzar els treballs amb gran èxit, i no hem tingut cap dificultat, ja que no calia tenir un gran coneixement d'informàtica per a fer-les servir. Crec que ha estat una molt bona idea utilitzar-les, d'aquesta manera tota la informació quedava més clara i esquematitzada.
    De cara al llibre, cal dir que no m'ha apassionat gaire, perquè m'esperava una obra diferent, és a dir, creia que aquest llibre m'enganxaria i no podria parar de llegir, ja que Shakespeare és un dels millors escriptors coneguts arreu del món. Tot i així, té un final molt ben pensat i original, en el qual l'escriptor ha enllaçat l'obra fantàstica, redactada per ell, amb l'obra real en el qual Shakespeare ens vol fer veure l'ambient que hi ha aquell entorn.
    La pel•lícula tenia una avantatge respecte el llibre: veies clarament qui parla i de quina maner ho fa, és a dir, com s'expressa. Aquesta és una pel•lícula divertida i entretinguda, on els personatges estan molt ben triats i la música fa que la trama de la pel•lícula sigui més emotiva, i això fa que aquesta sigui mes viva i més enganxosa, al contrari del llibre.

    Elisabet Serra Sotorra,
    4rtB.

    ResponElimina
  54. Personalment, penso que és una molt bona idea, després de llegir "el somni d'una nit d'estiu", el fet de treballar sobre el seu autor: William Shakespeare. També trobo molt interessant la manera en que vam aprofundir sobre aquest personatge mediàtic. Penso que el fet de distribuir els temes, ens va permetre investigar i apendre'n més coses, tot fent us de les eines 2.0. I a la vegada, ens ha set de gran ajuda per tal de conèixer noves formes de fer treballs. També crec, que aquestes eines, ens han permès treballar d'una forma més divertida i amè. Com han dit molts companys anteriorment, trobo que tenen petits defectes, però res que no es pugui intentar millorar.

    Relacionat amb la pel·lícula (que encara no l'hem acavat), penso que està bastant relacionada amb el llibre. Fins i tot petits detalls que vam poder observar en un lloc, sortien en l'altre. Penso que està molt ben realitzada.

    Eva Pagespetit 4C

    ResponElimina
  55. Pel que fa les eines web 2.0, trobo que són uns recursus força útils ja que a l'hora de treballar et permeten fer-ho d'una altra manera, i aquestes et permeten fer diverses coses que són realment interessants de cara als treballs ja que les pots util.litzar per completar-los ja sigui amb esquemes, amb linies cronològicues, còmics i glogsters. Jo, personalment, n'he utilitzat dues, la ínia cronològica i l'esquema, i la veritat és que funcionen bastant bé i et donen moltes aplicacins a l'hora de fer-les anar. Pel que fa a les altres dues, els còmics i els glogsters, em vaig mirar un parell de glogsters que havien fet els meus companys i la veritat és que estan molt bé i aquesta eina és bastant complerta en aplicacions si un s'ho vol treballar.

    Referent a la lectura del somni d'una nit d'estiu, val a dir que és una mica entortolligat ja que hi ha diverses historietes ficades les unes dins les altres i això dificulta una mica la lectura, però tot i així m'ha agradat ja que al ser més enrebassat demana una concentració especial.
    El treball de shakespeare que hem realitzat seguidament de la lectura l'he trobat interessant per poder conèixer una mica l'autor i relacionar-lo amb la seva pròpia obra, tot i que destacaría que no hi va haver massa temps a l'hora de les presentacións per preparar l'exàmen, a part d'això, trobo que ja està tot dit.

    Mireia Ballús 4rt C

    ResponElimina
  56. Llegir el "Somni d'una nit d'estiu" de W.Shakespeare crec que ha estat una decisió encertada, ja que mai havíem llegit un llibre d'aquest tipus. El fet de que estigui escrit en vers i el vocabulari que utilitza l'autor penso que ha dificultat una mica la seva lectura. Tot i així la meva opinió sobre aquesta novel·la és bona en general i més concretament sobre la temàtica.

    En referència a les web 2.0 estic d'acord amb els meus companys sobre els aventatges i també els inconvenients, però crec que cal destacar que un inconvenient és que tot i ser senzilles el principi no saps del tot com funcionen, per la qual cosa perds temps, però per altra banda són eines que cada dia s'utilitzaran més i et poden servir d'ajuda en un futur immediat.
    Fer aquests treballs ha estat bé, ja que hem pogut ampliar la informació sobre diferents temes.

    Per acabar, la pel·lícula. En trec una valoració positiva, ja que crec que la història, la temàtica, els personatges, l'espai i els aspectes tècnics són correctes. Tot i això opino que en algunes escenes, com ja han dit anteriorment, es podria millorar l'escenografia.
    Ha estat un bon complement per ajudar-nos a fer una imatge més exacte dels personatges i a entendre el perquè d'algunes situacions del llibre.

    Olga Casacuberta
    4tB

    ResponElimina
  57. Hola a tots!!!

    en el meu comentari vull remarcar que cal apostar definitivament per les eines interactives que ens ofereix la xarxa, perquè realment mereixen la pena! En les últimes sessions he trobat molt convenient aplicar-les als nostres treballs sobre Shakespeare i la seva obra "Somni d'una nit d'estiu" com a suport visual, ja que enriqueixen les presentacions orals i capten l'atenció del públic, com han dit algunes de les persones que han deixat el seu comentari. A més a més, trobo molt interessant el fet de que aquestes eines no només interessen al públic, sinó que el procés de creació del treball per part dels integrants del grup també pot ser divertit i entretingut, potenciant la capacitat creativa, de síntesi, etc, de cada persona.
    Dit això, trobo bé haver vist la pel·lícula de "Somni d'una nit d'estiu". He de confessar que m'ha sorprès que els diàlegs en vers es reproduissin exactament (com que les adaptacions cinematogràfiques sempre fan coses rares amb el guió original...), però de fet ja està bé, perquè sinó es perdria l'essència "Shakesperiana" :D

    Neus García, 4rt B

    ResponElimina
  58. Pel que fa al llibre "Somni d'una nit d'estiu", em feia gràcia llegir-lo, ja que sempre havia sentit a parlar de Shakespeare, i mai no havia llegit una obra seva, tot i que al principi em va fer una mica de mandra llegir al llibre, ja que els llibres de gènere fantàstic no m'agraden gaire, i el fet que el llibre estigui escrit en vers crec que no contribueix gaire a fer una lectura ràpida i entenedora, però a mida que vàm anar llegint em vaig anar introduint a la trama, per cert bastant complicada, el llibre s'em va fer més interessant, m'agradaria destacar el to humoristic que utilitza l'autor per ridiculitzar algunes situacions i que fan que la lectura sigi més interessant, com per exemple l'escena en que Lisandre sota els efectes de la flor de l'amor insulta a Hèrmia i que fins i tot alguns companys vàn representar utilitzant les eines web 2.0, i que us recomanu mirar, pel que fa a aquestes eines, tots els alumnes que hem llegit el llibre ens vàm dividir en grups i,a cada grup se li va assignar un tema relacionat amb el llibre, del qual havia de presentar-lo utilitzant les eines web 2.0 convenients, personalment no havia fet servir mai aquest recurs i crec que ha estat positiu introduir-nos ja que francament si tu treballes una mica queda una presentació molt impressionant, una de les eines que per mi queda més bé, i com he dit abans impressiona més és el glogster ja que fins i tot pots enregistrar la veu; al meu grup però per el tema que ens va tocar el més escaient era fer servir el mind 42, i aprofito per dir que tot i que el final pot quedar força bé, no el recomano gaire, ja que es una mica dificil de fer i el resutat final no reflecteix tota la feina que hi has invertit, ja que el mapa conceptual que has de fer, queda desorganitzat, i durant la presentació vas obrint finestres fins que el final no queda res de l'estructura inicial i el públic és perd, en definitiva ha estat bé utilitzar aquestes eines, però tenint en compte la dificultat i dedicació que requereixen hauria estat bé tenir, més temps, per últim penso que mirar la pel·licula ha esta bé per acabar de resoldre els possibles dubtes, com ha dit una companya en un comentari anterior, coincideixo totalment amb ell, quan diu que tal com es descriu Atenes al llibre me l'imaginava més antiga, cosa que em va sorprendre, crec que la pel·licula reflecteix perfectament el llibre i només varien algunes frases o noms, potser el més fluix de la pel·licula ha estat la decoració, en concret al lloc on viu la reina de les fades, Titània.

    Roger Gallifa Anfruns

    ResponElimina
  59. Trobo, que aquestes eines web 2.0 són molt útils a l’hora de fer exposicions orals, ja que fa que sigui molt més entenedora l’informació exposada.
    La eina que va utilitzar el nostre grup va ser la del mapa conceptual, un eina molt útil i fàcil d’utilitzar un com t’acostumes. Però igual que és molt bona a l’hora de utilitzar-la, també té algun error de programació o disseny, nosaltres varem tenir alguns problemes a l’hora de guardar l’informació algun dia, i de vegades tot i guardar, s’esborraven escenes i això feia enlentir una mica el treball, ja que les havíem de repetir.

    Com a dit l’Eduard Sayós, el fet de que tota la informació estigui penjada a la xarxa té avantatges i inconvenients. El fet d’utilitzar pàgines web (mind42.com) i no aplicacions (un programa baixat d’Internet), fa que tot depengui de la xarxa i si hi ha algun problema amb aquesta no pots treballar amb la informació.

    Pel que fa al llibre de Somni d’una nit d’estiu, no ma agradat GENS, costa molt de seguir i entendre l’argument, ja que esta escrita com una obra de teatre. Cal dir que jo ho he entès tot gràcies al mapa conceptual que varem fer abans de l’examen.
    La pel•lícula fa que tot el contingut de l’historia après anteriorment quedi molt més gràfic i al menys a mi m’ajuda molt més a entendre les coses. La pel•lícula és igual que el llibre, mateixos personatges (amb alguna variació de noms), mateixos fets, això també ajuda molt. No m’ha agradat gaire la part dels actuada ja que era massa poètica pel mau gust i els escenaris eren massa falçs, semblava els “pastorets” depèn de com t’ho miris.

    PD: No he pogut penjar-ho abans ja que el cap de setmana anava molt malament i costava de penjar-ho i aquests dies de la nevada no anava l’Internet.

    Xavier Pujadas
    4rt B ESO

    ResponElimina